Köpvillkor
Att handla online är tryggt och enkelt.
BETALSÄTT
Betalning med Payson kort och internetbank. Använd Payson för att enkelt och tryggt betala till oss. Med Payson kan du sätta in pengar med VISA, MasterCard samt internetbank (Swedbank, Handelsbanken, SEB, Nordea och Danske Bank). Läs mer om Payson här: www.payson.se
Betalning med PaysonFaktura
Vi erbjuder betalsättet ”PaysonFaktura” i samarbete med Payson AB. Betalningsvillkor är 14 dagar och för att kunna beställa mot faktura måste Du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. Företag som betalar mot PaysonFaktura måste vara registrerade i Sverige. Fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress du anger vid köptillfället. Vid försenad betalning skickar vi en betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift om för närvarande 60 kr tillkommer. Vi debiterar även dröjsmålsränta med 2 % per månad från fakturans förfallodag. Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso varvid lagstadgad inkassoavgift om för närvarande 160 kr tillkommer. Payson förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens kreditvärdighet.
Information om ångerrätt
”Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har Du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att Du skall kunna nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning. Vid nyttjande av ångerrätten är det Du som står för returkostnaden.”
Information om pantsättning
Vid betalning med PaysonFaktura kommer fakturan att pantsättas till Payson och därefter till SVEA Ekonomi AB, 556489-2924.
PRISER & BETALNING
Alla priser som anges är inklusive moms, exklusive frakt. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning. Priser kan ändras utan förvarning. By E Berndes AB förbehåller sig rätten att korrigera felaktigt angivna priser samt annullera beställningar med inkorrekt prissättning.
Returer och byten
Var vänlig och kontrollera att paketet ser oskadat ut när Du hämtar ut det. Vid synlig skada, ta inte emot leveransen utan låt den gå tillbaka till avsändaren och kontakta Posterize AB. Om Du trots allt mottagit paketet med synlig skada, ta en bild på paketet innan du packar upp varan. Fotot på emballaget är viktigt för eventuell reklamation hos fraktbolaget. Ta även foto på den skadade produkten och maila till info@posterize.se
För övriga reklamationsärenden gäller att varan skall reklameras innan den tas i bruk. Posterize AB skall alltid kontaktas för godkännande innan en reklamation returneras. Gör detta så snart som möjligt när du önskar reklamera en vara så att vi vet vad reklamationen avser. Posterize AB står för returkostnaderna vid reklamation. Se även konsumentverket distansavtalslagen & E-handel.
BYTE OCH ÅNGERRÄTT
Det går bra att byta eller lämna tillbaka en produkt inom 14 dagar efter inköp mot uppvisande av kvitto och produkt i originalskick/ej brukad. Eventuella fraktkostnader står kunden för. Maila till info@posterize.se vid byte eller retur. Så meddelar vi hur du ska gå tillväga. Ångerfristen börjar den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Villkoren är att produkten returneras i oanvänt skick och i obruten förpackning. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten. Det är kundens ansvar att emballera produkten väl, fraktskadade produkter godkännes inte och återbetalas ej. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott och det är mycket viktig att meddela oss innan att försändelsen ska gå i retur. Vid retur står ej Posterize AB för kostnaden för frakt. Ej retur eller ångerrätt på rea-varor. Vid returer i dåligt skick kan inte återbetalning ske.
VID TVIST
Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens (www.arn.se) rekommendationer. Vi hänvisar även till ODR-plattformen: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=SV
BESTÄLLNING AV VARA SOM ÄR SLUT PÅ LAGER
Om det blivit fel i lagerstatusen eller en vara samtidigt har köpts vid en fysisk försäljning och varan är slut på lager kontaktas du omgående.